SMAK NIEBA ♥

Lato to nie tylko upały, długie wieczory, wypoczynek, wakacje, ale też świeże owoce w warzywniakach. Ja zawsze mam listę co chcę zrobić w wakacje i w tym zawsze znajdują się wypieki. Nawet nie wiecie ile przepisów znajduje się w moich zakładkach. I tak pewnie nigdy nie zrobię tego wszystkiego. Tak się składa, że moi domownicy uwielbiają tarty. Ja zresztą też jestem w nich zakochana. Gdy mam zamiar zrobić coś pysznego zawsze sięgam po moja ukochaną książkę "Moje wypieki''. Tym razem padło na tartę niebo. Nie dziwię się skąd ta nazwa. Tak to dosłownie niebo w ustach. Delikatny smak białej czekolady, bezy, borówek. Czy jest coś lepszego od tych składników? Z borówkami się polubiłyśmy, bo towarzyszą mi chyba całe wakacje, nawet w pracy, w której właśnie je zbierałam. Zachęcam Was gorąco do tego, abyście wypróbowały ten przepis i poczuły NIEBO!

POTRZEBNE SKŁADNIKI NA KRUCHE CIASTO (najlepiej gdyby wszystkie były o temperaturze pokojowej) :
♥ 130 g masła
♥ 35 ml mleka
♥ 175 g mąki pszennej
♥ 1 żółtko
♥ pół łyżeczki soli i cukru pudru

POTRZEBNE SKŁADNIKI NA KREM :
♥ 205 g serka mascarpone (powinien być schłodzony)
♥ 100 g białej czekolady (rozpuszczona, lekko przestudzona)
♥ 125 g śmietany kremówki 36% (powinna być schłodzona)

POTRZEBNE SKŁADNIK NA GÓRĘ TARTY:
♥ kilka bez
♥ 4 łyżki dżemu jagodowego(mi wystarczył cały mały dżem)
♥ 400 g borówek
♥ 300 ml śmietany kremówki 36% (powinna być schłodzona)

1. Wszystkie składniki na kruche ciasto połączyć ze sobą i ugnieść. Chłodzić przez dwie lub więcej godzin. Formę oprószyć bułką tartą. Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę.  Ponakłuwać i wysypać na nie ryż lub fasole ( proponuje przed posypaniem wyłożyć na ciasto kawałek papieru do pieczenia, aby lepiej zdejmowało się nam obciążniki, czyli ryż lub fasole). Do rozgrzanego piekarnika na 220 stopni wkładamy spód i od razu zmniejszamy temperaturę do 200 stopni. Piec przez 15 min, zdjąć obciążenie i wstawić na kolejne 15 minut do zarumienienia się.

2. Śmietanę ubić na sztywno, dodać serek mascarpone i ostudzoną rozpuszczoną czekoladę i wymieszać łyżką do połączenia się składników.

3. Spód tarty posmarować dżemem, wyłożyć na to krem, posypać pokruszonymi bezami i borówkami, GOTOWE!



Smacznego! ♥

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Obserwatorzy

Popularne posty